Trabzon Üniversitesi Özel Eğitim Bölümü, 35. Ulusal Özel Eğitim Kongresi’nde Yerini Aldı!
Trabzon Üniversitesi Fatih Eğitim Fakültesi Özel Eğitim Bölümü akademisyenleri ve öğrencileri, 30 Ekim – 2 Kasım 2025 tarihleri arasında Necmettin Erbakan Üniversitesi Özel Eğitim Bölümü ev sahipliğinde Konya’da düzenlenen 35. Ulusal Özel Eğitim Kongresi’ne katılım gösterdi.
1991 yılında Doç. Dr. Mitat Enç anısına “Özel Eğitim Günleri” adıyla başlatılan ve yıllar içinde özel eğitim alanında önemli bir gelenek hâline gelen kongre, bu yıl “21. Yüzyılda Özel Eğitim” temasıyla gerçekleştirilmiştir. Kongre, özel eğitim alanındaki güncel gelişmeleri ele almayı, yenilikçi yaklaşımları tartışmayı ve özel gereksinimli bireylerin eğitimi için sürdürülebilir çözümler geliştirmeyi amaçlamaktadır.
Bu yılki programda, özel eğitimde yeni eğilimler, öğretmen eğitimi, mesleki eğitim ve istihdam, aile eğitimi, erken çocuklukta özel eğitim, kanıta dayalı uygulamalar, hastane sınıfları, evde eğitim uygulamaları, Bilim ve Sanat Merkezleri (BİLSEM) ve özel gereksinimli bireylere yönelik özgün eğitim yaklaşımları gibi alt temalar yer almıştır. Kongre boyunca sözlü ve poster bildiriler, iyi uygulama örnekleri, davetli konuşmalar, paneller ve atölye çalışmaları ile zengin bir bilimsel ortam oluşturulmuştur.
Trabzon Üniversitesi Özel Eğitim Bölümü akademisyenleri Dr. Öğr. Üyesi Raziye Erdem, Dr. Öğr. Üyesi Ebru Ünay, Arş. Gör. Dr. Nihan Kahraman Evrenkaya, ve Arş. Gör. Abdulkadir Kocaoğlu, kongrede farklı temalar altında sundukları bildirilerle bölümü başarıyla temsil etmiştir. Bölüm akademisyenlerinin sunduğu bildiriler şu şekildedir:
-
Üretken Yapay Zekâ Araçları Bağlamında Özel Eğitim Öğretmenlerinin Hizmet İçi Eğitim İhtiyaçları
Nuray Latıfzada, Ebru Ünay -
Özel Gereksinimli Bireyler ve Toplum Arasında Bir Köprü Tiyatro: Bir TÜBİTAK 4008 Projesi Deneyimi
Ebru Ünay, Raziye Erdem, Saliha Karahasan -
Özel Eğitim Öğretmen Adaylarının Dijital Akıcılık Düzeylerinin İncelenmesi
Ebru Ünay, Raziye Erdem, Abdulkadir Kocaoğlu -
Koçluk Destekli Etkileşimli Kitap Okuma Öğretmen Eğitim Programının Öğretmen Davranışlarına ve İşitme Kayıplı Çocuk Çıktılarına Etkisi
Nihan Kahraman Evrenkaya, Cevriye Ergül
Bu bilimsel paylaşımlar aracılığıyla, bölümümüz akademisyenleri özel eğitim alanında güncel araştırma konularını tartışma, yeni iş birlikleri geliştirme ve alan yazına katkı sunma fırsatı elde etmiştir. Ayrıca, kongreye katılan bölüm öğrencilerimiz, bilimsel oturumlarda aktif rol alarak mesleki farkındalıklarını artırmış ve akademik deneyim kazanmıştır.
Trabzon Üniversitesi Özel Eğitim Bölümü, özel gereksinimli bireylerin eğitimi alanında araştırma temelli, yenilikçi ve kanıta dayalı yaklaşımları esas alan çalışmalarıyla hem ulusal hem de uluslararası düzeyde görünürlüğünü artırmayı sürdürmektedir. Bölümümüz, akademisyen ve öğrencilerinin bilimsel etkinliklere aktif katılımını destekleyerek özel eğitim alanında nitelikli insan gücü yetiştirme vizyonunu kararlılıkla sürdürmektedir.










