Özel Eğitim Bölümü

Bölümümüz Öğretim Üyeleri TÜBİTAK 4008 Projesinde Araştırmacı/Uzman Olarak Görev Aldı

Bölümümüz öğretim üyelerinden Dr. Öğr. Üyesi Pınar Yaşar Hayal ve Dr. Öğr. Üyesi Burcu Aktaş, “Erken Çocukluk Dönemi Otizm Spektrum Bozukluğuna Sahip Öğrencilerin Alternatif İletişim Becerilerinin Geliştirilmesinde PECS Kullanımı” başlıklı TÜBİTAK 4008 projesinde araştırmacı/uzman olarak bölümümüzü başarıyla temsil etmişlerdir.

 

125B312 numaralı ve Trabzon Ortahisar Ömer Burak Terzi Özel Eğitim Okulu tarafından yürütülen proje, otizm spektrum bozukluğu (OSB) olan çocukların alternatif iletişim becerilerini geliştirmeye yönelik olarak PECS (Picture Exchange Communication System) yönteminin öğretmen, veli ve öğrenci üçgeninde yaygınlaştırılmasını hedeflemektedir.

 

Proje, öğretmen eğitimleri, veli atölyeleri ve öğrenci uygulamalarını içeren kapsamlı bir yapı sunmakta olup toplam 12 eğitmen/uzman, 24 öğretmen, 12 veli ve 12 OSB tanılı öğrenci ile uygulanmaktadır. PECS yöntemi Avrupa’da yaygın şekilde kullanılan alternatif iletişim yöntemlerinden biri olup, proje sürecinde erken çocukluk dönemi iletişim becerilerinin desteklenmesine ilişkin pek çok etkinlik gerçekleştirilmektedir.

 

Bölümümüz öğretim üyeleri Dr. Öğr. Üyesi Pınar Yaşar Hayal ve Dr. Öğr. Üyesi Burcu Aktaş, uzmanlık alanları doğrultusunda proje sürecinin çeşitli aşamalarında aktif rol alarak PECS yönteminin bilimsel temelde uygulanmasına katkıda bulunmuşlardır.

 

Bu değerli proje sayesinde hem öğretmen ve veli yeterliklerinin artırılması hem de OSB tanılı çocukların iletişim becerilerinin güçlendirilmesi hedeflenmektedir.

Bölümümüz adına projeye sağladıkları destekten dolayı Dr. Öğr. Üyesi Pınar Yaşar Hayal ve Dr. Öğr. Üyesi Burcu Aktaş’ı tebrik eder, başarılı çalışmalarının devamını dileriz.

İlgili Resimler


Menüyü Kapat