KOMİSYONLAR |
GÖREV TANIMI VE SORUMLULUKLAR |
KOMİSYON ÜYELERİ |
PROJE VE AR-GE KOMİSYONU |
Birim içi proje farkındalığını sağlamak, etkin bilgilendirme yapmak ve paydaşlar arasındaki koordinasyonu sağlamak için faaliyet gösteren bir çalışma grubudur. Bunun için yapması gereken çalışmalar şunlardır:
- Birleşmiş Milletler Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri, 12. Kalkınma Planı ve Üniversitemiz Stratejik Planı göz önünde bulundurularak belirlenen öncelikli alanlara yönelik proje başvurularını teşvik etmek.
- Dış kaynaklı proje çağrılarını takip etmek ve bölümlerde paylaşmak.
- Proje yazım kültürünü oluşturmaya dönük eğitimler ve atölye çalışmalarını düzenlemek.
- Dış kaynaklı proje çağrılarına uygun proje önerileri geliştirmek ve başvuru yapılmasına liderlik etmek.
- Diğer birimlerle iş birliği yaparak disiplinler arası proje imkânları oluşturmak.
|
|
DERS MUAFİYETİ VE İNTİBAK KOMİSYONU |
Bu komisyonun görevi, Trabzon Üniversitesi Senatosunun belirlediği kriterler kapsamında yatay geçiş, çift ana dal, yan dal ve ders muafiyetleri ile ilgili bölüm uygulama esaslarını en iyi düzeye çıkarabilmek için faaliyet gösteren bir komisyondur. Bunun için yapılması gereken çalışmalar şunlardır:
- Ders muafiyetleri ve intibaklarla ilgili Fakülte Yönetim Kurulu Kararı ile uygulanmaya başlanan “Trabzon Üniversitesi Ders Muafiyeti ve Uyum İşlemleri Yönergesi” dikkate alarak işlemleri yapmak.
- Yatay geçişler ile ilgili işlemlerde Trabzon Üniversitesi yatay geçiş esaslarını uygulamak.
- Kurumlar arası ve kurum içi geçiş/çift ana dal, yan dal yapan öğrencilerin sınıf intibakları ve ders muafiyetlerini düzenlemek.
- Değişim programlarındaki (Farabi, Mevlana, Erasmus) intibaklarla ilgili işlemleri yapmak.
|
|
DERS VE SINAV PROGRAMI HAZIRLAMA KOMİSYONU |
Bu komisyonun görevi, Trabzon Üniversitesi Fatih Eğitim Fakültesinde tüm bölümlerin Güz/ Bahar dönemi ders programları ve sınav programlarını hazırlamaktır. Bunun için yapılması gereken çalışmalar şunlardır:
- Komisyon eylem planını, sınav kuralları ve hususlarına ilişkin ilkeleri hazırlamak.
- Ders programını hazırlamak için dönem başlamadan bölüm başkanları ile iletişime geçerek bölümlerde okutulacak derslerin ve dersleri yürütecek öğretim üyelerinin/elemanlarının listelerini temin etmek.
- Ders programı hazırlanmaya başlamadan ilgili öğretim üyeleri/elemanları ile iletişime geçerek o dönem diğer eğitim birimlerindeki dersleri ve idari görevleri hakkında bilgi toplamak.
- Ders programını öğretim üyeleri/elemanlarının diğer akademik ve idari görevleri ile çakışmayacak şekilde hazırlamak.
- Ders programını hazırlarken öğrenci sayıları, derslik kapasiteleri, dersliklerde bulunan teknik ekipman, derse uygun derslik seçimi vb. kriterleri dikkate almak.
- Ders ve Derslik Programlarını hazırlamak ve Dekanlığa bildirmek.
- Sınav Programını hazırlamak ve Dekanlığa bildirmek.
- Akademik takvime uygun şekilde ders ve sınav programlarını öğrencilere duyurmak ve ilgili bölümlerin web sitesinde duyurusunu yapmak için web sayfaları ve sosyal medya komisyonu ile iş birliğinde olmak.
|
|
FAKÜLTE-OKUL İŞ BİRLİĞİ VE ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI KOMİSYONU |
Bu komisyonun görevi, Fakülte-Okul iş birliği ile Öğretmenlik Uygulamaları ve Okullarda RPD Uygulamaları ile ilgili iş ve işlemlerin planlı ve düzenli yürütülebilmesini, sürekli iyileştirilmesini sağlamaktır. Bunun için yapılması gereken çalışmalar şunlardır:
- Fakülte-Okul iş birliğine yönelik çalışmalar yapmak.
- Uygulama eğitim kurumlarının belirlenmesinde ve uygulama listelerinin oluşturulmasında fakülte uygulama koordinatörüne destek olmak.
- Uygulama öğrencilerinin uygulama eğitim kurumlarında gerçekleştirecekleri öğretmenlik ve okullarda RPD uygulamalarının, Fakülte, İl Milli Eğitim Müdürlüğü ve eğitim kurumu uygulama koordinatörleriyle birlikte ilgili mevzuata göre yürütülmesini sağlamak.
- Uygulama sürecinde uyulması gereken kurallara ilişkin bölümlerin/öğretim elemanlarının bilgilendirilmesini sağlamak.
- Uygulama öğretim elemanları arasındaki koordinasyon ve iş birliğini sağlamak.
- Öğretmenlik Uygulamaları / RPD Uygulamaları değerlendirme ve geribildirim süreçlerine yönelik; aday öğretmen, uygulama öğretmeni, uygulama öğretim elemanı anketlerini uygulamak, değerlendirmek ve sürekli iyileştirmeye yönelik alınan tedbirlerin gelecek dönem için uygulanmasını sağlamak.
|
|
TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI KOMİSYONU |
Bu komisyonun görevi, “Topluma Hizmet Uygulamaları” dersinin yürütülmesine ilişkin kuralları düzenlemektir. Bunun için yapılması gereken çalışmalar şunlardır:
Eğitim öğretim dönemi başlamadan önce bölümde ve anabilim dallarında kaç öğrencinin bu dersi alacağını, öğrencilerin kaç gruba ayrılacağını ve derslerin kaç
- öğretim elemanı tarafından yürütüleceğini tespit etmek, izin alınması gereken kamu ve özel kurumların listesini hazırlayarak Dekanlığa sunmak.
- Dersi alacak öğrenci gruplarını ve dersi okutacak öğretim elemanlarını belirlemek.
- Dersi okutacak öğretim elemanlarıyla iş birliği yaparak bölüm tarafından yürütülecek projeleri belirlemek.
- Dersin işlenişi konusunda hem öğretim elemanlarına hem de öğrencilere rehberlik yapmak.
- Topluma Hizmet Uygulamaları kapsamında hazırlanacak formlar ve belgeler konusunda öğretim elemanlarını bilgilendirerek yürütülen projelerin PUKO döngüsü kapsamında yürütülmesini sağlamak.
- Yerel ve evrensel sorunlarla ve Üniversitemiz ihtisaslaşma alnıyla ilgili yeni ve özgün projeler üretilmesi hususunda öğretim elemanlarını teşvik etmek.
- Dersin amacına uygun biçimde yürütülüp yürütülmediğini denetlemek, bu konuda gerekli tedbirleri almak.
- Dersin daha verimli geçebilmesi için gerektiğinde bölüm başkanlığına ve dekanlığa önerilerde bulunmak.
- Dersin sonunda yürütülen projelerin arşivlenmesi ve Eğitim Fakültesi web sitesinde duyurularda paylaşılması konusunda yapılan çalışmaları takip etmek.
|
|
BİLİMSEL, SOSYAL, KÜLTÜREL VE SPORTİF ETKİNLİKLER DÜZENLEME KOMİSYONU |
Komisyonun görevi, Fakültemiz bünyesinde yürütülecek etkinliklerin planlanmasını ve koordinasyonunu sağlamaktır. Bunun için yapılması gereken çalışmalar şunlardır:
- Fakülte ev sahipliğinde çeşitli bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif etkinlikler düzenlenmesine öncülük etmek.
- Eğitim Fakültesi ile özdeşleşen “24 Kasım Öğretmenler Günü” gibi bazı özel günlerde gerçekleştirilecek etkinliklerde koordinasyonu sağlamak ve destek olmak.
- Fakülte bünyesinde her yıl gerçekleştirilen mezuniyet törenleri ve yılsonu etkinlikleri gibi sosyal ve kültürel alandaki tüm faaliyetlere öncülük etmek.
- Fakültemize kayıtlı bulunan öğrencilerin oluşturdukları ve oluşturacakları toplulukların etkinliklerini planlamak.
- Sosyal faaliyetler düzenlemek (teknik gezi, yemek vs.)
- Sportif faaliyetler düzenlemek (futbol, basketbol, voleybol vb. takımlarının kurulması)
- Sanatsal faaliyetler düzenlemek (tiyatro, sinema, konser vb.)
- Alanında öncü kurumlar ve kişiler ile iş birliği içerisinde ulusal kongre, konferans vd. etkinliklerin düzenlenmesine yönelik çalışmalar yapmak.
- Uluslararası kongre ve konferans gibi fakültemiz ve üniversitemizin uluslararasılaşmasına ve tanınırlığına yönelik her türlü etkinlik faaliyetlerine doğudan uygulama desteği vermek ve bu hususta çalışma grupları oluşturmak.
- Dekanlığın öngördüğü diğer etkinliklerde planlama desteği vermek.
- Gerçekleştirilen her türlü etkinliğin Üniversitemiz Performans Veri Sistemine (PVS) girilmesi durumunu takip etmek.
|
|
STRATEJİK PLAN BİRİM ÇALIŞMA KOMİSYONU |
Birim içi veri toplama süreçlerinin yönetilmesinde aktif görev alan bir komisyondur. Bunun için yapması gereken çalışmalar şunlardır:
- Fakültemiz Stratejik planına ilişkin gerçekleşme verilerini toplamak,
- Fakültemiz Birim Faaliyet Raporuna ilişkin verileri toplamak,
- Fakültemizin sorumlu olduğu Üniversitemiz Performans Göstergelerine ilişkin verileri ve kanıtları toplamak,
- Rektörlük ve Dekanlık tarafından talep edilen verileri ve kanıtları toplamak,
- Bölüm Başkanları, Kalite ve Akreditasyon Komisyonu, Web Sayfaları ve Sosyal Medya Komisyonu ile iş birliği yaparak verilerin Üniversitemiz Performans Veri Sisteminde arşivlenmesini ve sürekliliğini sağlamak.
|
|
WEB SAYFALARI VE SOSYAL MEDYA KOMİSYONU |
Bu komisyonun amacı, fakültemiz ve alt birimlerinin web sayfaları ve sosyal medya hesaplarının iç ve dış paydaşlarımızın ihtiyaçlarını karşılayacak, fakültemizin ve bölümlerimizin ulusal ve uluslararası alanda tanınırlığına katkı sağlayacak şekilde tasarlamak ve güncelleme işlemlerini gerçekleştirmektir. Bunun için yapılması gereken çalışmalar şunlardır:
- Fakültemiz ve alt birimlerinin web sayfalarını ve sosyal medya hesaplarını kullanıcı dostu bir anlayışla belirli bir düzen içerisinde tesis etmek.
- Sunulan hizmetlerin başta İngilizce olmak üzere, bölüm özelinde çeşitli dillerdeki kullanıcılara bütün alt birimlerde tutarlı, doğru ve doyurucu bir şekilde sağlamak.
- Bölüm ve ABD haber, duyuru ve etkinliklerini anlık olarak web sayfaları üzerinden paylaşmak.
- Bölüm web sayfalarının üç aylık periyotlarla izlenmesini sağlamak.
- Bölüm sosyal medya hesaplarından, doğru, bilgilendirici ve tanıtıcı paylaşımlar yapmak.
- Üniversitemizin diğer birimleri ile sosyal medya paylaşımlarında iş birliği yapmak.
- Bölüm öğretim elemanları ile iş birliği içerisinde, Ders Bilgi Paketlerini izleyerek gerekli düzenlemeleri yapmak.
|
|
EĞİTİM MEKANLARI YÖNETİM VE DENETİM KOMİSYONU |
Bu komisyonun amacı, dersliklerin (laboratuvar, sınıf, atölye ve danışma uygulama odalarının) etkin kullanımı için gerekli önlemleri almaktadır. Bunun için yapılması gereken çalışmalar şunlardır:
- Dersliklerin akademik, idari ve insan kaynaklarıyla ilişkili gereksinimlerin sağlanması için iç dış paydaşlar, fakülte personeli ve misafir araştırmacılarla ilgili tüm ilişkileri Dekanlık ve Fakülte Sekreterliği ile koordineli bir şekilde yürütür.
- Dersliklerde kaliteli, etkin, verimli ve güvenli bir şekilde hizmet sunulabilmesi için gerekli ortamı oluşturarak dersliklerin işleyişini planlar ve denetler.
- Dersliklerdeki cihaz ve ekipmanların bakım, onarım, kalibrasyon ve performans testlerinin yapılmasını takip eder.
- Teknolojideki yenilikleri, değişiklikleri izleyerek öneriler geliştirir ve bu bilgiler ışığında güncellemeler yaparak dersliklerin teknolojik açıdan sürekli gelişmesine katkıda bulunur.
- Dersliklerdeki mevcut envanterlerin düzenli bir şekilde tutulmasını sağlar ve denetler.
- Dersliklerle ilgili aksaklıklar (akademik, idari, teknik, hizmet işleyişi ile ilgili vb.) hakkında geri bildirim alır ve aksaklıkların giderilmesi için gerekli düzenlemeleri yapar ve gerektiğinde ilgililerle irtibat kurar.
- Dersliklerdeki ders programının öğretim üyeleri/elemanlarının diğer akademik ve idari görevleri ile çakışmayacak şekilde hazırlanması hususunda ders ve sınav hazırlama komisyonu ile iş birliği yapmak.
|
|
BİRİM KALİTE KOMİSYONU
|
- Üniversitenin stratejik planı, Fakültenin stratejik planı, Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği ile Trabzon Üniversitesi Kalite Güvencesi ve Kalite Komisyonu Yönergesi hükümleri doğrultusunda birim kalite güvence sisteminin kurulması ile ilgili çalışmalar yürütülür. Bunun için yapılması gereken çalışmalar şunlardır:
- Fakülte iç kalite güvence sistemini kurmak, sürekli iyileşme bağlamında PUKÖ (Planla-Uygula-Kontrol et-Önlem Al) çevrimlerini kapatmak ve yeni çevrimleri başlatmak.
- Programların TYYÇ ile ilişkili ve öğrenme çıktılarına dayalı olarak yapılandırılması kurum/program ve akreditasyon sürecinin gereklerinin yerine getirilmesi konusundaki çalışmaları yürütmek.
- Fakülte Birim İç Değerlendirme Raporu (BİDR) çalışmalarını yürütmek.
- Fakülte izleme ve veri yönetim sürecine yönelik çalışmaları yürütmek.
|
|
BİRİM AKADEMİK TEŞVİK BAŞVURU VE İNCELEME KOMİSYONU
|
Bu komisyonun görevi Trabzon Üniversitesi Akademik Teşvik Ödeneği Yönetmeliği'nde belirtilen ilkelere uygun olarak öğretim elemanlarının akademik teşvik ödeneği başvurusuna ilişkin faaliyetlerinin uygunluğunu değerlendirmektir. Bunun için yapılması gereken çalışmalar şunlardır:
- Rektörlükçe belirlenen tarihler arasında akademik teşvik başvuru dosyalarını incelemek.
- Komisyona gelen başvurularda Akademik Teşvik Ödeneği Başvuru Beyan Belgesi, Faaliyetlere İlişkin Sunulacak Belgeler doğrultusunda, YÖKSİS'ten alınan çıktılar ve faaliyetleri kanıtlayan belgeleri incelemek.
- Gerekli görüldüğü hâllerde faaliyetleri kanıtlayan belgelere ek açıklama, bilgi ve belge talep etmek.
- Başvuru sahibinin faaliyetlerinin incelemeye uygun olup olmadığına karar vermek.
- Başvuruların değerlendirilmesi sonucunda reddedilen ya da puanı değişen başvurulara yönelik olarak açıklama yapmak.
- Yönetmeliğin ekinde bulunan Faaliyet Hesaplama Tablosu ile YÖKSİS'in puan hesaplamasına göre başvuruların puanlamasını yapmak.
- Başvuruların değerlendirilmesi sonrası hazırlanan karar tutanağını, ilan edilen takvime uygun olarak Akademik Teşvik Düzenleme, Denetleme ve İtiraz Komisyonuna göndermek.
|
|
BİRİM AKREDİTASYON KOMİSYONU
|
Üniversitenin stratejik planı, Fakültenin stratejik planı, Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği ile Trabzon Üniversitesi Kalite Güvencesi ve Kalite Komisyonu Yönergesi hükümleri doğrultusunda, program akreditasyonu ve sürdürülebilir iyileşmenin sağlanması ile ilgili çalışmalar yürütülür. Bunun için yapılması gereken çalışmalar şunlardır:
- Programların TYYÇ ile ilişkili ve öğrenme çıktılarına dayalı olarak yapılandırılması kurum/program ve akreditasyon sürecinin gereklerinin yerine getirilmesi konusundaki çalışmaları yürütmek.
- Akreditasyona başvuran programların başvuru sürecine rehberlik etmek, akredite olan programların akreditasyonda sürdürülebilirlik çalışmalarına destek olmak
- Akredite olan programların izleme ve ara değerlendirme raporlarında aktif olarak görev almak.
- Üniversite genelinde akreditasyon çalışmalarını takip etmek ve tecrübe paylaşımı ile danışmanlık yapmak.
- Fakülte izleme ve veri yönetim sürecine yönelik çalışmaları yürütmek.
|
|
FARABİ- ERASMUS- MEVLANA PROGRAM KOORDİNATÖRÜ |
Trabzon Üniversitesi uluslararasılaşma stratejisinin gereği olarak Trabzon Üniversitesi Erasmus, Mevlâna ve Farabi Ofisleri ile iletişim halinde, uygulama esaslarını en iyi düzeye çıkarabilmek için faaliyet gösteren bir komisyondur. Bunun için sürdürmesi gereken çalışmalar şunlardır:
- Erasmus, Mevlâna ve Farabi hareketlilikleri ile ilgili öğretim elemanlarını ve öğrencileri bilgilendirmek.
- Erasmus, Mevlâna ve Farabi hareketlilikleri başvuru takvimi yayımlandığında başvuru adımlarını içerir duyuruları yapmak.
- Hareketlilik gerçekleştirilecek kurum sayısını artırmak için yeni anlaşmalar yapmak.
- Hareketlilik öncesi öğrencilere ders seçimlerinde rehberlik etmek
- Hareketlilik sonrası öğrencilerin ders tanıma işlemlerini takip etmek.
- Öğrenci hareketliliklerine bağlı intibak ve muafiyet hususlarında intibak ve muafiyet komisyonu ile iş birliği yapmak.
|
|
ÇİFT ANADAL DANIŞMANLIĞI |
- |
|
SOSYAL DAYANIŞMA VE YARDIM KOMİSYONU |
- |
|